
Adverteren op Google
Adverteren op Google
Herken je het ook? Je bent op zoek naar een nieuwe tuintafel, je wilt lekker gaan eten of je wilt verschillende merken vergelijken. Vaak ga je dan naar Google en start je jouw zoektocht met het intypen van een zoekopdracht.
Zo zijn er dagelijks honderden mensen op zoek naar jouw dienst of product. Ik zie het graag als honderden kansen om met jou in contact te komen. Ontdek hier de voordelen van Google Ads of SEA en ontdek hoe ik te werk ga.
Voordelen Google Ads
Google is onbetwist de nummer één zoekmachine in België en dagelijks beginnen hier talloze aankoopbeslissingen. Jouw doelgroep gebruikt Google ongetwijfeld ook. Gebruik deze kans om op het juiste moment met hen in contact te komen. Dit kan via zoekadvertenties, maar ook via banners en video's.
In tegenstelling tot offline advertenties worden Google advertenties enkel getoond aan afgelijnde doelgroepen, wat kwalitatieve leads oplevert. Bovendien is er bij SEA diepgaande data toegankelijk om duidelijke analyses te maken om vervolgens optimalisaties door te voeren. Het budget is controleerbaar en gemakkelijk te sturen.
Voordelen Google Ads
-
Kwalitatieve bezoekers
-
Beheersbaar budget
-
Meetbare resultaten
Wat doet jouw Google Ads specialist?
Doelstellingen en doelgroepen
Dankzij Google Ads bereik je snel jouw doelstellingen. Je kan werken aan merkbekendheid, remarketing of meer mensen naar je fysieke locatie sturen. Als ik per doelgroep de gewenste doelstelling(en) ken, creëer ik een Google Ads campagne op maat. Met de campagnestructuur die ik hanteer, behalen we je marketingdoelstellingen ongetwijfeld.
Zoekwoordenonderzoek
Een succesvolle Google Ads campagne begint met een grondig zoekwoordenonderzoek. Hierbij wil ik ontdekken welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw product of dienst en welke zoekwoorden potentiële klanten opzoeken. Daarnaast is het ook nuttig om te zien hoeveel de verschillende zoekwoorden kosten, waar de concurrentie op biedt en waar kansen liggen.
Campagnestructuur
Vervolgens ga ik de zoekwoorden toekennen aan verschillende campagnes. Dankzij mijn ervaring weet ik welke campagnestructuur het meest kostenefficiënt is en waarmee de beste resultaten behaald worden.
Opmaak Google advertenties
Advertentieteksten die twijfelaars over de streep halen en display-advertenties die de interesse van potentiële klanten aanwakkert. Naast focus op wat de lezer te zien krijgt, houd ik ook rekening met de advertentievereisten die Google stelt. Ik streef naar de beste beoordeling van Google, want hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe lager de kost.
We gaan live!
Spannend, de advertenties verschijnen op Google! Deze laat ik minstens een weekje lopen om vervolgens te beginnen aan mijn favoriete aspect van adverteren op Google. Optimaliseren! De afgelopen week hebben we interessante data verzameld. Nu ga ik kritisch bekijken hoe we de campagne kunnen finetunen om betere resultaten te behalen. Hierbij toets ik de resultaten af aan de doelstelling van de campagne.
Google Ads campagne opvolgen
De beste campagnes vereisen een nauwgezette opvolging. Enkel door continue opvolging en bijsturing, blijven de advertenties optimaal presteren. Zoekwoorden kunnen meer of minder relevant worden, de prijzen kunnen stijgen of jouw marketingdoelstellingen veranderen.
Rapportage
Uiteraard houd ik je graag op de hoogte van de campagnes. We spreken af op welke tijdstippen en op welke manier de rapportage gedeeld wordt. We bespreken relevante data, inzichten, optimalisaties en de volgende stappen.
Campagnetypes op Google
Er zijn meer dan tien verschillende campagnetypes waarmee je kan adverteren op het Google Netwerk. Hieronder vind je vijf van de meest voorkomende types terug, waarmee ik als Google Ads expert het vaakst in contact kom. De types die opgenomen worden in jouw campagneplan zijn afhankelijk van jouw doelstelling en beschikbaar budget.
Search Ads
Google Search Ads is het bekendste advertentietype. Dit zijn de advertenties die verschijnen wanneer je iets opzoekt in het Google Zoeknetwerk.
​
Hier koop ik relevante keywords in, waarop jouw merk gevonden wil worden. Een grotere match is er niet bij advertising, noch online als offline. Hier ligt de grootste kans om meer conversies te behalen.
Display Ads
Affiches, maar dan online, zo kan je Display advertenties samenvatten. Surf online naar een krant en de kans is groot dat je enkele display ads ziet. Het grootste voordeel van deze online affiches is dat de targeting veel specifieker kan worden ingesteld met o.m. demografische, geografische, psychographische en gedragsdoelgroepen. Bovendien is retargeting mogelijk.
Video Ads
Video advertenties die worden ingekocht bij Google Ads worden getoond op YouTube, Google TV en partnerwebsites van Google.
​
Video campagnes kunnen verschillende doelstellingen ondersteunen. Van merkbekendheid tot conversies. Ik ondersteun je graag bij het kiezen van de beste advertentieindeling voor jouw product.
Demand Gen
Tot oktober ‘23 was Demand Gen nog bekend als Discovery Advertenties. Demand Gen komt van demand generation, vraag genereren. Dit type is er op gericht vroeg in te spelen tijdens het aankoopproces. De advertenties inspireren jouw potentiële klanten via hun persoonlijke online feeds op YouTube, Gmail of Discovery.
Performance Max
Performance Max advertenties kan je op alle kanalen van Google terugvinden: YouTube, Display, Zoeken, Discover, Gmail en Maps.
De campagnes worden geoptimaliseerd op basis van vooraf opgestelde conversiepunten bij specifieke doelgroepen.
Contact
Ben je op zoek naar een freelance Google Ads expert om jouw online campagnes op te zetten en om jouw Google advertenties op te volgen?
Laat gerust een bericht na, dan contacteer ik je zo snel mogelijk.
​
De weg naar een betere online zichtbaarheid start hier!